Digitale Handtekening

In alles wat we doen en ontwikkelen, streven we naar efficiëntie. De Digitale Handtekening is onmisbaar voor een optimaal efficiënt proces.

De Digitale Handtekening

Een digitale handtekening is een elektronische variant van een handgeschreven handtekening. De variant welke Mysolution aanbiedt, is een gekwalificeerde digitale handtekening. Dit betekent dat het juridisch gelijk is aan een gewone handtekening. Dit geldt zowel voor u als uw klant en kandidaat.  Het is makkelijk en snel, documenten hoeven niet meer geprint en fysiek verzonden te worden. U houdt ook gemakkelijk overzicht over het tekenproces. 

Werking van de Digitale Handtekening

Wanneer je in Mysolution een document genereerd, kan deze digitaal aangeboden worden om te ondertekenen. De kandidaat of klant ziet het document direct in de Mysolution portal. Zij kunnen het document na controle simpelweg tekenen middels een verificatiecode welke zij via hun mobiele telefoon ontvangen. Middels automatische e-mails wordt de ontvanger er aan herinnerd dat het document getekend moet worden. Na de ondertekening, ontvang je het automatisch retour en wordt het veilig opgeslagen binnen Mysolution. Tijdens dit proces houd jij gemakkelijk overzicht over de statussen van de aangeboden documenten. 

Voordelen

Makkelijk en snel
Met een druk op de knop zet je het tekenproces in gang. Het uitwisselen van documenten is een kwestie van seconden.

Overzicht in tekenproces
‘Wie heeft er nog niet getekend?’ ‘Zou het wel goed aangekomen zijn?’ Bekijk de status van documenten in één overzicht.

Bespaar tijd en geld
Veel documentatie is gedigitaliseerd, maar voor een handtekening wordt nog geprint. Bespaar tijd en geld op het printen, verzenden en archiveren van documenten.  

Milieuvriendelijk
Contracten worden vaak in twee- of drievoud geprint en zorgen in de flexbranche voor grote stapels papier. Met de digitale handtekening draagt u bij aan papierbesparing en een beter milieu.