Timing betreedt stagemarkt met Stageplaza

12-7-2016
Timing Uitzendteam gaat zich begeven op de markt voor stagebemiddeling. Timing is hiervoor een exclusieve samenwerking aangegaan met Stageplaza.
 
'In samenwerking met Stageplaza slaan wij de brug tussen school en praktijk sneller en met meer succes', zo stelt commercieel directeur Paul Haarhuis van Timing Uitzendteam.
 
Jong talent ontdekken en binnenhalen
Stageplaza is de grootste stagebank van Nederland die studenten en bedrijven met elkaar matcht. Ongeveer 35.000 studenten staan ingeschreven. Het merendeel van hen (60%) is hbo'er, de overige 40 procent is gelijk verdeeld tussen mbo'ers en academici.
 
Volgens directeur Rob Kriegsman van Stageplaza is het bieden van een stageplek voor steeds meer bedrijven een noodzakelijk instrument om jong talent te ontdekken en binnen te halen. 'Van alle jongeren die een afstudeerstage lopen, krijgt 30 % al meteen een baan aangeboden.'
 
Geschikte stagiairs zoeken
Volgens Haarhuis stijgt het aantal verzoeken van bedrijven om geschikte stagiairs te zoeken de afgelopen jaren sterk. 'Bedrijven zijn relatief veel tijd kwijt wanneer ze zelf op zoek gaan en zijn bovendien achteraf nogal eens teleurgesteld over de kwaliteit.'
De stageplek wordt steeds belangrijker als kanaal voor werving en selectie. Het vinden en selecteren van stagiairs die goed bij een bedrijf passen is echter, net als een sollicitatietraject, tijdrovend. Bovendien herhaalt dit hele proces zich bij stages om de vijf maanden. Door de samenwerking met Stageplaza neemt Timing bedrijven het tijdrovende zoeken voortaan uit handen.
'Door de samenwerking met Stageplaza zorgen wij ervoor dat bedrijven zich volledig op de inhoud kunnen concentreren. Wij doen waar we goed in zijn en helpen daarmee de kans vergroten dat een stage niet alleen succesvol is, maar dat de continuïteit van opeenvolgende stages ook beter gewaarborgd is.'
 
Internationale stages
Timing gaat ook werven en selecteren bij internationale stages. Dit gebeurt in samenwerking met Globalplacement, een dochteronderneming van Stageplaza. Volgens Kriegsman groeit het aantal buitenlandse studenten dat graag werkervaring wil opdoen in Nederland met sprongen. Onder hen zitten veel geschikte kandidaten voor moeilijk vervulbare functies op de Nederlandse arbeidsmarkt. 'Op dit moment lopen 65.000 buitenlandse studenten stage in Nederland. Wereldwijd zijn er 120 miljoen studenten waarvan de helft naar het buitenland wil om ervaring op te doen. Deze aantallen gaan de komende tien jaar verdubbelen. Bedrijven die bepaalde vacatures op de Nederlandse arbeidsmarkt nu niet kunnen invullen, hebben een hele grote kans dat ze dat via een internationale stage ineens wél kunnen.'

Bron: Flexmarkt.nl