Mysolution FLEX brengt STL rust en efficiency in backoffice

19-2-2018
.
 

Mysolution FLEX brengt STL rust en efficiency in backoffice
'Een goede, betrouwbare loonstrook en een factuur die iedereen snapt'


Het Sectorinstituut Transport en Logistiek (STL) is blij met Mysolution FLEX! Per 1 januari is de organisatie, die zorgt voor instroom en duurzame inzetbaarheid in de transport- en logistiekbranche, overgestapt op het softwarepakket dat diverse bedrijfsprocessen ondersteunt. Naar tevredenheid, meldt Manager Bedrijfsvoering Danny van Soest. ‘Het systeem brengt rust en de verloning verloopt veel efficiënter dan voorheen.’
 

Tekenmoment-STL.jpeg
 

Efficiëntere backofficeprocessen, een goede, betrouwbare loonstrook en een factuur die iedereen snapt. Dat is precies waarnaar STL verlangde. Klinkt simpel, maar als het gaat om de verloning van bijna tweeduizend BBL-leerlingen kan het ook stroef gaan, zo leren eerdere ervaringen.
 
Van Soest: ‘Twee jaar geleden zijn we de verloning zelf gaan doen, nadat we jarenlang een payrollconstructie hadden. We hebben toen een pakketkeuze gemaakt, maar dat is niet geworden wat we ervan verwacht hadden. Er waren te veel problemen met loonstroken, administratieve processen haperden te vaak. Dus zijn we verder gaan kijken.’
 
Logisch en helder
Een uitvoerig selectietraject volgde. ‘In onze selectie hadden we drie prioriteiten: betrouwbare loonstroken die helder zijn voor onze medewerkers, kloppende facturen voor de bedrijven waar we onze leerlingen detacheren en een systeem dat logisch en duidelijk is voor onze mensen die ermee moeten werken. De software moet onze binnendienst helpen de administratieve processen zo efficiënt mogelijk uit te voeren. Voorbeeld: als we ergens een cao aanpassen, dan moet dat automatisch doorgevoerd worden in álle betreffende contracten.’
 
De keuze viel op het geïntegreerde softwaresysteem van Mysolution, dat aan alle eisen van STL voldoet. Daarnaast gaven goede referenties en een gevoelsmatige ‘klik’ tussen beide partijen de doorslag. Van Soest: ‘Je hebt snel door of je met een gedegen partij aan tafel zit. Mysolution komt op ons over als een gedegen partij. Ze bieden een goed product tegen een goede prijs. Ook is het voor ons erg prettig dat het softwarepakket aansluit bij de gangbare software waarmee wij werken, zoals Microsoft Dynamics 365. Dat alles bij elkaar maakt dat we voor Mysolution hebben gekozen.’
 
Enorme winst
Die beslissing pakt goed uit. Ruim een maand nadat het systeem operationeel is gegaan op de werkvloer van STL, heerst er tevredenheid. ‘Het loopt soepel, de kernprocessen draaien zoals we hadden verwacht. Goede loonstroken, goede facturen, goede afhandeling naar de belastingdienst. Er komen geen vragen over, iedereen snapt wat er staat. Dat merken we nu al. De verloning verloopt veel efficiënter dan voorheen. Met ons vorige systeem duurde het drie dagen, nu drie uur. Dat is een enorme winst. En het brengt rust in de backoffice. Met één muisklik kunnen we alle tarieven gelijktijdig aanpassen.’
 
Het is nu een kwestie van finetunen. Van Soest: ‘We zijn erg tevreden hoe de implementatie is verlopen. Consultants van Mysolution lopen ook nu nog rond als er kritische processen plaatsvinden, zoals facturatie. Ze kijken mee, dat geeft een goed gevoel. Het is in goede handen.’

Download de brochure met meer informatie over Mysolution FLEX hier