Groei in vraag naar sales- en marketingprofessionals

19-2-2015
De vraag naar sales- en marketingprofessionals neemt voor het eerst sinds de crisis weer toe. Maar liefst 69% van de professionals kijkt actief om zich heen naar een andere baan. Dat blijkt uit een onderzoek van Michael Page.
 
Vijf andere opvallende conclusies uit het onderzoek over sales- en marketingprofessionals:
 
  1. bijna de helft (45%) van de ondervraagden is bereid om op interim-basis te werken, nog eens 34% zegt als interimmer aan de slag te willen als de functie of het project uitdagend genoeg is
  2. een meerderheid van de professionals (69%) actief op zoek is naar een nieuwe functie. Een groot deel (41%) is voor een mooie baan zelfs bereid te verhuizen naar het buitenland
  3. over 2014 zag Michael Page meer vraag ontstaan naar marketingprofessionals en salesmensen met andere vaardigheden dan louter agressief verkopen
  4. bijna driekwart (72%) van de ondervraagde professionals geeft aan dat 'soft skills', oftewel sociale en communicatieve vaardigheden belangrijker zijn geworden dan 'hard skills', zoals productkennis en verkooptechnieken
  5. de saleswereld wordt nog altijd gedomineerd wordt door mannen. Van de ondervraagden is 87% man en slechts 13% vrouw

Bron: Michael Page en Flexmarkt