Geheim achter FlexTopGroeier In Person: 'loyaliteit en spirit'

21-7-2016
De Flexmarkt Omzetranglijst 2015 telt zes segmenten (qua omzetgrootte) waarbinnen één bedrijf boven de anderen uitsteekt. Een daarvan is In Person, dat met een omzetgroei van 61,7% zijn concurrenten ver achter zich laat.
 
DGA Herman Kok over het geheim van dit succes. ‘Als je in staat bent iedereen om je heen gelukkig te maken dan word je onverslaanbaar in de markt.’

In Person
Positie Flexmarkt Omzetranglijst 2015: 28
Omzet 2015: 100,9 miljoen euro
Omzetgroei t.o.v. 2014: 61,7%
 
Een knappe prestatie die DGA Herman Kok dankt aan zijn tegendraadse marktbenadering. In Person werkt volgens hem aan de 'loyaliteit, spirit en mentaliteit' van zowel werknemers als uitzendkrachten. Kok: 'Ik wil ons geheim niet aan de grote klok hangen, maar het heeft te maken met trouw en persoonlijke behandeling. 60 % van onze uitzendkrachten werkt langer dan gemiddeld bij ons. Wij steken energie in onze uitzendkrachten door te meten hoe gelukkig zij zijn tijdens hun werk.'
 
Loyaal aan werkgever
Ook werknemers van het bureau zijn loyaal aan hun werkgever. Dat blijkt ook uit de tweede achtereenvolgende verkiezing van In Person in de top-3 van Beste werkgevers in de zakelijke dienstverlening die Effectory en Intermediair organiseren. Volgens Kok trekt dat ook klanten aan. Grote klanten van het bureau zijn de evenementenorganisator RAI en logistieke dienstverleners PostNL en DHL.
 
Investeren in mensen
Hoewel Kok het nut van de automatisering van processen en data-analyses erkent, benadrukt hij dat dat gelijk op moet gaan met investeringen in mensen. 'Als je in staat bent iedereen om je heen gelukkig te maken, dan gaat het werk vanzelf en word je onverslaanbaar in de markt.'
 
Komend jaar verwacht Kok nog harder te groeien. 'We zullen weer geen klanten verliezen, weer enorme contracten sluiten en hard uitbreiden. We nemen nu al massaal mensen aan, want aan ons levenselixer laven mensen zich graag.